אסי טוכמאייר יו”ר איגוד הטניס: “עלינו לבצע מהפכה בטניס”

יו”ר איגוד הטניס, אסי טוכמאייר, התראיין השבוע לעיתון “הארץ” בעקבות ניצחונה של נבחרת גביע הדיוויס של ישראל על יפן והעפלתה לבית העליון. “גביע דיוויס חשוב”, אמר טוכמאייר. “אבל פיתוח דור העתיד חשוב יותר”.

http://cafe.themarker.com/media/t/273/025/3/file_0.png

“הג’וב הזה הוא התנדבות מלאה, אבל מבחינתי זו עבודת קודש”, אמר אסי טוכמאייר. “אני משחק טניס 33 שנים ולפני שנבחרתי ליו”ר האיגוד תרמתי לענף לא מעט כספים. ברור שהמטרה שלי עכשיו היא להזניק את הענף קדימה. כשנכנסתי, מן הסתם, המצב לא היה מספיק טוב”.

שנים שהטניס הישראלי סובל ממשבר קריטי. לקראת סוף שנות ה-70 הענף החל בהתקדמות משמעותית, אבל בשנתיים האחרונות הוא סובל גם מהישגים פחות מרשימים בזירה הבינלאומית, ומדילול דור העתיד.

“דווקא בשנים האחרונות היו לנו הצלחות לא רעות בכלל בגביע דייויס” אומר טוכמאייר. “שחר פאר כבר היתה 11 בעולם ודודי סלע 30, אבל ברור שזו לא היתה התמונה האמיתית של הענף. צריך להבין שבמשך שנים היה מאבק מר בין איגוד הטניס למרכז הטניס, שפגע לא מעט בפיתוח המשחק. תחרויות כמעט לא היו בארץ, מספר הילדים שמשחקים טניס לא מספיק גדול, ואלו המוכשרים לא זכו לטיפול ולהשקעה המתאימים”.

צפו באסי טוכמאייר מתוך כתבה בערוץ 2:

אסי טוכמאייר עובד קשה מאוד ליצור קשר עם אקדמיה בכירה באירופה, אשר תהווה מענה מקצועי לעילוי הנערים והנוער.  “שיהיה להם לאן לנסוע להתאמן, גם אם הם לא חיים שם כל הזמן, וגם שהמאמנים מהאקדמיה יגיעו לארץ ויתרמו מהידע שלהם. בסופו של דבר, נצטרך להקים אקדמיה רצינית בישראל. רק כך אפשר באמת לטפח שחקנים שיכולים להגיע לטופ העולמי”, מסביר טוכמאייר.

“כשנכנסתי לאיגוד הוא היה בגירעון ופעל בתקציב של כשבעה מיליון שקל בשנה”, אומר טוכמאייר, “כדורגל מקבל בערך 250 מיליון, כדורסל כ-150 מיליון. טניס, הספורט השלישי בגודלו בישראל מבחינת פופולריות, הרבה מאחוריהם, אז ברור שהמטרה הראשונה היתה להכניס כסף לענף. אני שמח ש-2.5 מיליון שקל כבר נכנסו מספונסרים פרטיים, אבל זה עדיין לא מספיק כדי לממן את כל הענף הגדול הזה. ברור שכדי להכניס יותר כסף צריך לשפר את התדמית ואת ההישגים. גם על זה אנחנו עובדים”

נגישות